Πανελλαδικές 2016 – Τρόπος υπολογισμού μορίων

Υπολογίστε εδώ τα μόρια εισαγωγής σας

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση για τις διαδικασίες πρόσβασης και επιλογής των υποψηφίων αποφοίτων του Λυκείου για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2016 με το σύστημα εισαγωγής που θεσπίστηκε με το Ν. 4186/2013.

Με την υπουργική απόφαση επιβεβαιώνεται το ότι για τον υπολογισμό των μορίων δεν υπολογίζεται καθόλου ο βαθμός του σχολείου σε κανένα μάθημα και η αποσύνδεση των πανελλαδικών εξετάσεων από το λύκειο.

Επίσης οριστικοποιείται το ότι για την εισαγωγή στα τμήματα ενός επιστημονικού πεδίου τα μόρια θα υπολογίζονται μόνο από τα τέσσερα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή στο συγκεκριμένο πεδίο. Επομένως εάν ένας υποψήφιος εξεταστεί και σε πέμπτο μάθημα για να έχει πρόσβση σε ένα δεύτερο επιστ. πεδίο, ο βαθμός του σε αυτό το μάθημα θα υπολογιστεί μόνο για τον υπολογισμό των μορίων για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο.

ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΤΟΥ 2016

Με την υπουργική απόφαση ορίζεται το ότι η Αίτηση – Δήλωση των υποψηφίων για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις θα υποβληθεί το ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ του 2016 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ σε ημερομηνία που θα δοθεί από το υπουργείο, από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο η από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκ πρόσωπό του (Αρθρο 1).

Στην Αίτηση-Δήλωση ο κάθε μαθητής της Γ’ τάξης ημερήσιου και Δ’ τάξης εσπερινού Γενικού Λυκείου ο οποίος επιθυμεί να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ημερήσιου η εσπερινού Γενικού Λυκείου θα δηλώσει:

α) Την Ομάδα Προσανατολισμού στα τρία (3) κοινά μαθήματα της όποιας θα εξεταστεί πανελλαδικά,
β) Το τέταρτο (4ο) μάθημα στο όποιο θα εξεταστεί πανελλαδικά για να έχει πρόσβαση σε ένα (1) Επιστημονικό Πεδίο,
γ) Το πέμπτο (5ο) μάθημα στο όποιο θα εξεταστεί πανελλαδικά για να έχει πρόσβαση σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία,
δ) Τα ειδικά μαθήματα που τυχόν επιθυμεί να εξεταστεί.

Την ανωτέρω Αίτηση Δήλωση υποβάλλουν και οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου η Ενιαίου Λυκείου η αλλού τύπου Λυκείου η αντίστοιχου Σχολειού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η δευτεροβαθμίου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου, καθώς και οι κάτοχοι ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου, εφόσον επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του Γενικού Λυκείου οποιοδήποτε άλλο έτος από αυτό που απέκτησαν τον απολυτήριο τίτλο τους. Για τη συμμέτοχη τους σε νέα εξέταση η Αίτηση Δήλωση υποβάλλεται στο Γενικό Λύκειο από το όποιο αποφοιτήσαν η σε αυτό που είναι πλησιέστερο στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

Οι μαθητές δηλώνουν υποχρεωτικά την Ομάδα Προσανατολισμού που ήδη έχουν επιλέξει και παρακολουθούν ενώ οι απόφοιτοι μπορούν να επιλέξουν να εξεταστούν στα μαθήματα οποιασδήποτε Ομάδας Προσανατολισμού.

ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ

Με την υπουργική απόφαση ορίστηκε ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Αρθρο 3) ως εξής:

1. Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίστηκαν στο άρ. 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α /2015), πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως καθορίστηκαν στο άρ. 2 της υπΆ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 995 Β /2015). Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα όπως αυτά προβλέπονται στην παρ. 3 του άρ. 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50Α /2015).

2. Προκειμένου για Σχολές ή Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου γίνεται ως εξής:
Στο σύνολο μορίων της προηγούμενης παραγράφου προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό με το εκατό (100) του γινομένου του βαθμού του υποψηφίου στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση. Κατά την εφαρμογή της παρούσας διάταξης:

3. Βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο γραπτός βαθμός που σημείωσε στην απαιτούμενη εξέταση ο υποψήφιος μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου. Για τις περιπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο ειδικών μαθημάτων. Ο μέσος όρος υπολογίζεται μετά την αναγωγή των βαθμών των δύο μαθημάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα και εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Στην περίπτωση που υποψήφιος έχει εξετασθεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός στο μάθημα της ξένης γλώσσας, για τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές γλώσσες.

ii Βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες αγωνίσματα που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος και ο οποίος εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση δεκάτου, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία τότε, αν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του πρώτου δεκαδικά ψηφία.

Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση εκατοστού, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα των δύο δεκαδικά ψηφία τότε, αν το τρίτο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του δεύτερου δεκαδικά ψηφία.

3. Αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα του άρθρου 1 της υπΆ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 995 Β /2015) θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ

Με το Αρθρο 2 καθορίστηκαν οι Συντελεστές Βαρύτητας των ειδικών μαθημάτων και των πρακτικών δοκιμασιών, με τρόπο ανάλογο με αυτόν που υπολογίζονταν μέχρι τώρα στις πανελλαδικές:

Για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ενός η περισσότερων ειδικών μαθημάτων η πρακτικών δοκιμασιών, όπως αυτά έχουν οριστεί με την υπΆ αριθμ. Φ.253/128314/Β6/2002 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1538 Β /2002) «Ορισμός των Τμημάτων και των Σχολών των Πανεπιστήμιων, των Τ.Ε.Ι. και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα η πρακτικές δοκιμασίες, τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για κάθε ένα από τα τμήματα και τις σχόλες αυτές, τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο εξέτασης και βαθμολόγησης της εξέτασης στα ειδικά αυτά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι συντελεστές του ειδικού μαθήματος η των πρακτικών δοκιμασιών κατά περίπτωση είναι:

(i) Δυο (2) για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα:
«Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»
«Αρμονία» και «Ελεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».

(ii). Δυο (2) για τα τμήματα:
Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών,
Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του
Ιόνιου Πανεπιστήμιου Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.

(iii). Ενα (1) για το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης Παν. Ιωαννίνων για το οποίο απαιτείται εξέταση στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο» και για όλες τις λοιπές σχόλες και τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, με την επιφύλαξη των περιπτώσεων και ii του παρόντος άρθρου.

ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ

Στα υπόλοιπα άρθρα της υπουργικής απόφασης ορίζονται άλλα θέματα διαδικασιών των πανελλαδικών του 2016 με τρόπο ανάλογο με αυτών που διενεργήθηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα:

Το Αρθρο 4, αναφέρεται στους Δικαιούχους υποβολής Δήλωσης προτίμησης (Μηχανογραφικό Δελτίο) εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Αρθρο 5, στα δικαιολογητικά, τόπο και χρόνο υποβολής της Δήλωσης προτίμησης (Μηχανογραφικό Δελτίο)εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Αρθρο 6, στη Βεβαίωση Συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Το Αρθρο 7 στη συγκέντρωση βαθμολογίων και προτιμήσεων υποψήφιων Προϋποθέσεις συμμετοχής και διαδικασία επιλογής εισαγόμενων

Το Αρθρο 8, στην έκδοση αποτελεσμάτων επιλογής-προθεσμία εγγραφής εισαγόμενων

Comments